Utusam Meloya Oh UM



Mula2 sekali, akku nak tanya korang, apa 1st impression korang bila terpampang tajuk utama ni di Utusan Malaysia (sebut Utusan Meloya!).

Pagi2 lagi buat aku terkejut beruk tgk tajuk utama surat khabar ni. Haisshhh!! Makin hari makin mengjadi2 pulak UM ni. Agak2 korang ler, rancangan apakah yg sedang dirancang oleh "juak-juak" yang kat atas tu? Nak menjahanamkan Malaysia tercinta dengan memainkan isu-isu sensitif macam ni ka? Sapa sebenarnya yang tengah dok provok rakyat dengan memainkan isu2 agama macam ni.


Post Before "read more"Memang jahat! Itu yang dapat aku katakan dengan permainan politik kotor "juak-juak" ni. Tak habis2..lepas satu-satu isu yang snesitif ..seolah-olah sengjaga nak menaikkan kemarahan orang Islam. Bukan nak salahkan pada bangsa & agama lain tapi aku lebih suka lihat kebodohan & kelemahan kaum Melayu sendiri. Melayu sesama Melayu saling menjatuh & memburukkan demi memegang tampuk kuasa yang menjadikan porak purandanya Malaysia ni.

Nak tengok tv, tv putar alam...dah jadi pusat tayangan video lucah, baca surat kabar, surat kabar pulak sebijik macam "surat layang" yang tak bermaruah. Rimas! Jijik dan jelik aku dengan permainan politik yang tak bermaruah ni. Kotor..memang kotor....NAJIS MUKHALLAZAH!!!

Hish! Aku memang benci dengan politik sebeigini. Hakikatnya politik itu bersih tetapi orang yang bermain politik itu yang busuk..sebusuk-busuknya.

Ya Allah! Selamatkan lah tanah air ku dari ditadbir oleh golongan buta hati dan meminggirkan agamaMu Ya Allah. Amin!

Ummit




Share your views...

0 Respones to "Utusam Meloya Oh UM"

 

© 2010 Suara Ummi All Rights Reserved Thesis WordPress Theme Converted into Blogger Template by Hack Tutors.info